ایموجی
ایموجی
تشخیص ذائقه و رفتار کاربران از روی اموجی‌ها توسط کمپانی‌های تبلیغاتی
گروه‌های طرفدار حفظ حریم خصوصی نسبت به گزارش سوءاستفاده کمپانی‌های تبلیغاتی از نوع اموجی‌های برگزیده‌شده توسط کاربران واکنش نشان دادند.
اخیراً کمپانی‌های تبلیغاتی دست به ردیابی اموجی‌هایی می‌زنند که کاربران در شبکه‌های اجتماعی از آنها استفاده می‌کنند.
سپس از روی این اموجی‌ها سلایق و علایق کاربر را تشخیص داده و متوجه می‌شوند فلان کاربر چه خصوصیات اخلاقی دارد.
مثلا اگر یک کاربر از اموجی پیتزا زیاد استفاده کند، می‌تواند تبلیغات مربوط به پیتزا دومینو را دریافت کرده و احتمال اینکه پیتزا دومینو بخرد، زیاد است.
به گفته گروه‌های طرفدار حریم خصوصی کمپانی توئیتر از سال ۲۰۱۶ بدین سو به کمپانی‌های تبلیغاتی اجازه ردیابی اموجی‌ها را داده است.
کمپانی‌های مذکور با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی اموجی‌های ردیابی شده را آنالیز کرده و از طریق آن به الگوی تبلیغاتی آنلاین دست پیدا می‌کنند.
کمپانی‌های تبلیغاتی می‌گویند هم به نفع کاربر و هم به نفع برندها است تا تبلیغ درست را به فرد مورد نظر برسانند.
عبارات کليدی: حریم خصوصی, شبکه‌‌های اجتماعی
انتشار يافته: 0    در صف انتشار: 0    تکراری، غير قابل انتشار: 0


بخش: دیجیتال
کد: ۱۷۵۲۸۵
انتشار: شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷
ساعت: ۱۵:۳۸
منبع: خبرآنلاین
کد توليد: ۸۸۸۸